אפטות ? כנראה שמעולם לא שמעתם עליהן. אבל, רוב הסיכויים ששמעתם על כיבים בפה. אפטות הן השם הרפואי לכיבים בפה.

כשמדובר בטיפול בכיבים בפה, תרופות טבעיות פועלות בצורה הטובה ביותר. אחת התרופות הטובות ביותר לטיפול באפטה בפה היא מלח. שטיפת הפה עם מלח עובדת טוב מאוד. אבל, אם תרצה להימנע מכיבים בפה בעתיד, אחד הדברים הטובים ביותר שאתה יכול לעשות הוא לחזק את המערכת החיסונית שלך.

טיפול טבעי באפטות (כיבים בפה)

אפטות בלשון פירושה שמערכת החיסון שלך מוזנחת. למרות שוויטמין C עוזר לחיזוק המערכת החיסונית שלנו, חשוב גם להוסיף תוסף ויטמין B ליום שלך. סוגים רבים של אפטות קלים לתיקון באמצעות ויטמין B. אחד מבני משפחת ויטמין B המשמחים תפקיד הוא ויטמין B12.

עם זאת, משפחת ויטמין B פועלת יחד. נטילת ויטמין B עצמאית עשויה לעזור אך לא תגביר את מערכת החיסון שלך מספיק. עדיף לקחת תוסף מלא של ויטמין B כאשר אתה רוצה להיפטר מכיבים בפה.

שיטה נוספת שתוכלו לנסות היא שטיפת הפה עם תה קמומיל. זה מחטא בעדינות ומרגיע מאוד בו זמנית. למרות שרופא אולי לא ימליץ עליו, קמומיל לטיפול בכיבים בפה הוא כבר מזמן חלק מהרפואה העממית וכתרופה של סבתא.

הימנעות ממזון חומצי

אם אתם סובלים לעתים קרובות מאפטות או כשמו הרפואי כיבים בפה, כדאי שתסתכלו גם על התזונה שלכם. למזונות חומציים כמו תפוזים יש קשר חזק להתפרצויות תכופות של כיבים בפה.

כאשר אתם נהנים ממיץ פירות טבעי בבוקר, וסובלים מכיבים בפה, עדיף לבחור מיץ אחר. גם מיץ דובדבנים וגם מיץ רימונים הם בחירה מצוינת. לא רק שהם לא חומציים, אלא ששני המיצים גם עמוסים בנוגדי חמצון שעוזרים להעלות את רמת החיסון שלך.

 

מה לגבי אפטות בפה של תינוק?

שוב, זה לא נדיר. סוגים שונים של אפטות נראים במהלך השנים הראשונות. זוהי אינדיקציה חזקה לכך שלתינוק שלך יש מערכת חיסונית נמוכה. אבל, אסור לנו לאבד את העובדה שבניית מערכת חיסון היא תהליך הדרגתי.

אם תינוקך סובל מהתפרצויות תכופות של אפטות, עליך לעזור לו לחזק את המערכת החיסונית שלו. ויטמין כללי המתאים לתינוקות הוא רעיון טוב. ויטמינים הם דרך מצוינת לעזור לתינוקך לשפר את בריאותו.

אנא מכם, לא להילחץ ולא להאשים את עצמכם כהורים. זה קורה להרבה תינוקות. זהו מצב שכיח המהווה חלק מצמיחה ופיתוח של מערכת חיסון.

 

סיכום

כן, ישנן תרופות מרשם לאפטות בפה. עם זאת, כאשר מדובר באפטות בפה, הטיפול הטבעי הוא הטוב ביותר.